خبر مهم | این قشر از جامعه رایگان بیمه می‌شوند

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کودکان زیر ۷ سال به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند، گفت: با اجرای این طرح تمامی هزینه‌های درمان، پیشگیری و واکسیناسیون آن‌ها رایگان انجام می‌شود.
خبر مهم | این قشر از جامعه رایگان بیمه می‌شوند
کد خبر : ۵۲۰۳۷

علیرضا اصغرزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری گفت: بیمه سلامت طی ۲ ساله گذشته خصوصا در دولت سیزدهم اقدامات بسیار مطلوبی طبق قوانین مجلس شورای اسلامی و هیأت دولت انجام داده است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از اواخر سال ۱۴۰۰ تا کنون ۷۸۸ نفر از زوج‌های نابارور استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و از خدمات درمانی آن بهره‌مند شده‌اند همچنین در مناطق کم‌برخوردار استان نیز توانستیم با شناسایی و نشا‌دار کردن زوج‌های نابارور ۳ هزار و ۵۶۰ نفر از این افراد را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه افراد فاقد بیمه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند، افزود: بنا بر تفاهم‌نامه با ۲ نهاد بهزیستی و کمیته امداد استان ۱۳ هزار مددجوی بهزیستی و ۲ هزار و ۵۰۰ مددجوی کمیته امداد تحت حمایت بیمه سلامت قرار گرفتند.

اصغرزاده تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات جامع‌تر ۵۹ بسته خدمتی اعم از گفتار درمانی، فیزیوتراپی، رفتار درمانی و حتی ارتوپدی فنی در اختیار مددجویان بهزیستی قرار گرفت.

۶۲۰ هزار نفر از مردم استان از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند 

وی با اشاره به دیگر اقدامات موثر در دولت سیزدهم، بیان کرد: سازمان بیمه سلامت موظف است پنج دهک اول جامعه را در صورت فاقد بیمه بودن به صورت رایگان بیمه کند و در حال حاضر ۶۲۰ هزار نفر از مردم استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از خدمات آن استفاده می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه از این تعداد ۴۳۰ هزار نفر به صورت کاملا رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: دهک ۶ تا ۱۰ با پرداخت مبلغ جزئی از مزایای بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند و همچنین ۳ دهک اول جامعه در صورت بستری شدن در بیمارستان هزینه بستری آن‌ها به صورت کاملا رایگان است.

وی اضافه کرد: از ۶۲۰ هزار بیمه شده استان ۴۶۱ هزار نفر روستاییان، ۷۷ هزار نفر کارکنان، ۵۹ هزار نفر بیمه ایرانیان و ۲۲ هزار نفر سایر اقشار هستند.

اصغرزاده با اشاره به اینکه از مهرماه ۱۴۰۱ تا کنون جمعیتی بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر در استان شناسایی و نشان‌دار شدند، بیان کرد: تا کنون ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه از طریق سامانه و از سوی صندوق بیماران صعب‌العلاج به این بیماران پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ۵ درصد هزینه‌های پرداخت شده به این بیماران مربوط به فاکتور‌هایی است که ارائه می‌دهند و تا به امروز ۱۱ میلیارد تومان فاکتور به بیماران پرداخت شده است و از آبان ماه سال جاری نیز فاکتور‌های بیماران جهت پرداخت جمع‌آوری می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از ۱۲ شهرستان استان تنها در ۶ شهرستان اداره بیمه سلامت مستقر است، تصریح کرد: مابقی شهرستا‌ن‌ها از طریق دفاتر پیشخوان که بازوی نظارتی و اجرایی این اداره‌کل محسوب می‌شود جهت ثبت‌نام اقدام می‌کنند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
فارس
مجله زندگی
ارسال نظر